Rallye Praha Revival

4. ročník setkání legend motoristického sportu.

Rallye Praha Revival

Ve dnech 4. - 6. dubna 2014 proběhl již 4. ročník závodu Rallye Praha Revival. Jedná se výjimečnou motoristickou událost, kdy se spolu setkávají jak legendy z řad závodníků, tak legendy v podobě historických závodních vozů. Akci spolu s Edda Patera již tradičně pořádá i člen Sdružení sportovních svazů ČR Ústřední automotklub ČR.

Na stratu dubnového závodu byla k vidění například tato slavná závodní auta: Porsche 911, Alfa Romeo GTV, Lancia Fulvia, Fiat Abart, Škoda 130 RS, Lada 1600, Trabant 601 a další. Do závodu bylo přihlášeno celkem 156 posádek a ani v tomto výčtu nechyběla slavná jména: V. Blahna, M. Zapadlo, B. Enge, V. Polívka, B. Kadlec a jiní.

Start závodu byl již tradičně situován do spodní části Václavského náměstí v Praze a první závodníci se na trať vydali před sedmou hodinou večerní. Kromě fanoušků motoristického sportu startu přihlížely známé osobnosti i zástupci státních orgánů. Ministryně pro místní rozvoj Mgr. Věra Jourová a 1. náměstek pražského primátora Ing. Libor Kolář udělili tomuto podniku svou záštitu a taktéž nechyběli na jeho startu.

Prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček, sám bývalý automobilový závodník, při startu ryllye uvedl: "Zde můžete být svědkem výjimečného setkání motoristických legend v tom pravém slova smyslu. Jsou tu také bývalí rivalové ze závodních tratí. Návštěvníci akce tu mohou na vlastní oči obdivovat krásné legendární sportovní stroje."

Trasa závodu vedla z Prahy na sever do lázeňského města Teplice, kde účastníky uvítal primátor města a v jehož okolí proběhl sobotní doprovodný program. V neděli se účastníci závodu vydali zpět do Prahy. Na cestě je čekala ještě jedna zastávka v Lounech, kde byli přivítání starostou města. Cíl závodu byl v SOU Radotín, kam dorazilo částečně prořídlé pole legend a kde odpoledne proběhlo i slavnostní vyhlášení.

Závod je specifický tím, že jeho hlavním cílem není závodění, ale vzájemná setkání soupeřů, kteří si v dobách své aktivní kariéry "nedali nic zadarmo", po mnoha letech. Akce také významným způsobem přispěla k propagaci České republiky, Ústředního automotoklubu ČR, Sdružení sportovních svazů ČR a v neposlední řadě také i samotných automobilových legend.

 

---
---
---
---
---
---
---