Mladý parkourista Vít Fišer chce dokázat něco, co ještě nikdo nedokázal

Rozhovor pro Národní sportovní agenturu.

Mladý parkourista Vít Fišer chce dokázat něco, co ještě nikdo nedokázal

Vít Fišer (15) vyrůstal nedaleko Prahy a s parkourem začal před čtyřmi roky. Po absolvování prvního parkourového tábora bylo jasno, jezdil tam už každým rokem a trénoval také více v Praze, kde potkal v In Motion Academy spoustu kamarádů. Založil s přáteli tým, vloni se zúčastnil Prague Parkour Game, plnil v hlavním městě různé výzvy a postupně posouvá dál své dovednosti. Kam až by se chtěl dostat? Na tuto i další otázky odpovídal Vítek v rozhovoru pro Národní sportovní agenturu, který naleznete níže.

 

Čeho chceš ve sportovní kariéře dosáhnout a co tě k tomu motivuje?

Chtěl bych rozvinout svůj potenciál ve sportu, co nejvíce to půjde, a především nikdy sportu nenechat, i když v určitém věku už moje výsledky nepůjdou nahoru. Motivuje mě k tomu především dokázat něco, co ještě zatím nikdo nedokázal nebo to dokázali jen ti nejlepší z nejlepších.

Co považuješ za svůj největší dosavadní úspěch? 

Za svůj největší dosavadní úspěch považuji třinácti stopový run precis na Vltavské, ke kterému jsem přišel před třemi lety, podíval jsem se na to a řekl jsem si, jak tohle můžu dokázat přeskočit. A poté jsem to za tři roky skočil a měl jsem z toho obrovskou radost. I když to nebyl můj nejdelší run precis, radost jsem z toho měl největší.

Co považuješ na tvém sportu/disciplíně nejnáročnější?

V parkouru mi přijde nejnáročnější překonávání mentálních překážek a překonat strach, i pokud vím, že mám na ten skok důkladně natrénováno. Občas je těžké si uvědomit, zda jde pouze o hecování nebo o to, že strach mít opravdu nemusím.

Jakým stylem regeneruješ? 

Po dni skákání nebo trénování si dám rád den volna a protahuji se a odpočívám. Spánku ale většinou moc nedám.

Co bys doporučil lidem, kteří s parkourem úplně začínají? 

Určitě najít někoho, trenéra nebo kamaráda, kteří mají s parkourem už nějaké zkušenosti a mohou člověka poučit o bezpečnosti, poradit s technikou skoků. Také si najít kamarády, s kterými by trénoval. Je to poté větší zábava.

Jaké vlastnosti by měl mít podle tebe úspěšný vrcholový sportovec? 

Úspěšný vrcholový sportovec by měl být určitě cílevědomý a mít disciplínu. Jsou ale tací, kteří disciplínu nepotřebují, protože jejich nadšení je každý den táhne ven trénovat.

Jak probíhá tvůj domácí trénink?

Můj domácí trénink, když nejdu ven, je především o posilování. Začínám dávat i větší důraz na stravu, která hraje také důležitou roli. Hlídám si především abych jedl více a měl dostatek energie.

Bojuješ někdy s leností? Pokud ano, jak?

Co se týče parkouru, tak ne. Skákal bych pořád, i když jsem unavený. Co se týče posilování, musím se občas přemlouvat, ale když mám důvod proč posilovat, jde to více samo.

Jaký je tvůj oblíbený "cheat meal" (nezdravý pokrm)?

Hamburger, hranolky a cola.

Jakého sportovce v historii, případně ve svém sportu, nejvíce obdivuješ?

Určitě Daniel Illabaca, který posunul parkour na nový level.

 

Uzavřené otázky na odlehčení

  • Sprcha nebo vana? Vana.
  • Žehlení nebo luxování? Luxování.
  • Rohlík nebo chleba? Rohlík.
  • Moře nebo hory? Moře.
  • ČAPka nebo Gymfed? ČAPka.
  • Svíčková nebo rajská? Asi svíčková.

 

Zdroj: NSA.

---